Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2013 14:46

Ηλεκτρονικό εμπόριο και Ηλεκτρονική επιχειρηματικότητα

Γράφτηκε από 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Οι όροι «ηλεκτρονικό επιχειρείν» και «ηλεκτρονικό εμπόριο» χρησιμοποιούνται μερικές φορές εναλλακτικά, στην πραγματικότητα όμως αφορούν διαφορετικές δραστηριότητες σε μια επιχείρηση. Το ηλεκτρονικό εμπόριο ορίζεται ως ένα σύνολο επιχειρηματικών στρατηγικών, που επιτρέπουν μέσα από τη χρήση των νέων τεχνολογιών να διεκπεραιώνονται εμπορικές συναλλαγές με ηλεκτρονικά μέσα. Αφορά στις διαδικασίες συναλλαγής με εξωτερικές πηγές, όπως οι πελάτες, οι προμηθευτές και οι εξωτερικοί συνεργάτες, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων και του μάρκετινγκ, με σκοπό την εξυπηρέτηση των πελατών, την αγορά των πρώτων υλών για την παραγωγή και την προμήθεια των έμμεσων λειτουργικών αναγκών μιας επιχείρησης, όπως, π.χ., τα είδη γραφείου. Ηλεκτρονικό εμπόριο πραγματοποιείται τόσο μεταξύ επιχειρήσεων (business-to-business) όσο και μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών (business-to-customers).

Στον αγροτικό τομέα, για παράδειγμα, το διαδίκτυο μπορεί να προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση σχετικά με τις τιμές της αγοράς και έχει δώσει ώθηση στη δημιουργία ηλεκτρονικών αγορών για τη διακίνηση αγροτικών προϊόντων. Στις κατασκευές το διαδίκτυο έχει επιτρέψει την απρόσκοπτη συνεργασία και επικοινωνία μεταξύ των υπεργολάβων σε όλα τα στάδια ενός έργου, ενώ στη μεταποίηση έχει φέρει σημαντικές μειώσεις με την ηλεκτρονικοποίηση των προμηθειών. Στις υπηρεσίες η επίδραση του διαδικτύου είναι περισσότερο εμφανής και καταλυτική, καθώς συνδέεται περισσότερο με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της παροχής τους, όπως, π.χ., την ευκολία και την εξατομίκευση στο περιεχόμενο και στον τρόπο παραλαβής και κατανάλωσης, παρά με τον όγκο της παραγόμενης ποσότητας.

Στο παρελθόν, πολλοί μελετητές υποστήριξαν ότι στο διαδικτυακό περιβάλλον, τα αγαθά και οι υπηρεσίες που περιστρέφονται γύρω από την παραγωγή και επεξεργασία πληροφορίας έχουν περισσότερες προοπτικές για δημιουργία προστιθέμενης αξίας απ’ό,τι οι παραδοσιακές δραστηριότητες σχετικές με την παραγωγή πρώτων υλών και τη μεταποίηση. Αν και πλέον με τις διαστάσεις που έχει λάβει το ηλεκτρονικό εμπόριο διεθνώς, η θέση αυτή κλονίζεται μια και βλέπουμε να διακινούνται ηλεκτρονικά προϊόντα όλων των ειδών, εντούτοις θα πρέπει κανείς να λάβει υπόψη του ότι ενώ και τα δύο είδη δραστηριοτήτων απαιτούν εισροές σε ανθρώπινους πόρους, τα πληροφοριακά αγαθά συνήθως απαιτούν για την παραγωγή τους ένα υψηλότερο επίπεδο δεξιοτήτων, καινοτομίας και γνώσης. Το εμπόριο δεν αφορά πλέον στη μαζική παραγωγή τυποποιημένων αγαθών, αλλά ενθαρρύνει την εξατομίκευση των προϊόντων και υπηρεσιών και την προσαρμογή τους, ώστε να καλύπτουν τις ιδιαίτερες και εξατομικευμένες ανάγκες των πελατών. Με τον τρόπο αυτό, κλονίζεται η θέση όσων μεγάλων παραδοσιακών επιχειρήσεων δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στο νέο μοντέλο της μαζικής εξατομίκευσης, ενώ παράλληλα δημιουργούνται νέες ευκαιρίες για επιχειρηματική δραστηριότητα μέσω της εμφάνισης νέων μορφών διαμεσολάβησης στην αλυσίδα των λειτουργιών μιας επιχείρησης, γνωστής και ως «αλυσίδα αξίας».
Διαβάστηκε 1978 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου 2014 09:22
Σοφία Αντωνοπούλου

Διαχειρίστρια του AromaFarm.gr

Ιστότοπος: www.aromafarm.gr E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Ιδέες για eshop