Σάββατο, 09 Νοεμβρίου 2013 08:13

Καθετοποιημένη παραγωγή

Γράφτηκε από 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)
Με τον όρο καθετοποιημένη παραγωγή εννοούμε τον έλεγχο της επιχείρησης επί των διαφόρων σταδίων της παραγωγής και διανομής των προϊόντων που παράγει ή/και των υπηρεσιών που προσφέρει.

Πώς δουλεύει – Παράδειγμα:
Ας υποθέσουμε ότι η ΧΨΩ εταιρεία παραγωγής κατεψυγμένης πατάτας, επιθυμεί να οργανώσει κάθετα την παραγωγή της. Αγοράζοντας ένα χωράφι και καλλιεργώντας η ίδια τις πατάτες, η εταιρεία μπορεί να εγγυηθεί την ποιότητα του προϊόντος της από την αρχή της παραγωγής του, καθώς και να ελέγχει την ποσότητα, το κόστος και την ποιότητα των πρώτων υλών. Εκτός αυτού, η εταιρεία μπορεί να ελέγξει τη διανομή των προϊόντων της, κατασκευάζοντας η ίδια τη συσκευασία τους και οργανώνοντας δίκτυα πωλήσεων.

Γιατί είναι σημαντική:
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της καθετοποίησης της παραγωγής είναι το ότι δημιουργεί οικονομίες κλίμακος και μειώνει το κόστος παραγωγής, εξαλείφοντας πολλούς από τους παράγοντες που αυξάνουν το κόστος στα διάφορα στάδια της παραγωγής. Επίσης, οι καθετοποιημένες μονάδες παραγωγής επιτυγχάνουν τη μέγιστη απόδοση κέρδους, ελέγχοντας ποιοτικά το προϊόν τους βήμα – βήμα, και μειώνοντας το κόστος επιδιόρθωσης, τις αστοχίες υλικού και κατασκευής και τις επιστροφές ελαττωματικών προϊόντων.

Επιπλέον, οι καθετοποιημένες επιχειρήσεις δεν χρειάζεται να διαθέτουν πόρους για εργασίες που έχουν τη δυνατότητα να επιτελούν στο εσωτερικό τους.

Οι επιχειρήσεις που έχουν τη δυνατότητα να οργανώνουν κάθετα την παραγωγή τους, συνήθως ελέγχουν μια πληθώρα παραγωγικών πόρων, και το γεγονός αυτό εγείρει ζητήματα που αφορούν το δίκαιο του ανταγωνισμού, καθώς πολλές φορές καθιστούν δύσκολη την είσοδο ανταγωνιστών στο κομμάτι της αγοράς όπου δραστηριοποιούνται.

Η εταιρεία θα πρέπει να έχει την απαραίτητη τεχνογνωσία για κάθε στάδιο παραγωγής και εμπορίας του προϊόντος της, ώστε να μεγιστοποιήσει τα οφέλη από την καθετοποίηση της παραγωγής. Έτσι, η εταιρεία του παραδείγματός μας πρέπει να γνωρίζει την καλλιέργεια της πατάτας, όπως γνωρίζει και τις τεχνικές επεξεργασίας και συσκευασίας της. Ακόμη ένα αξιοσημείωτο ρίσκο είναι ότι οποιαδήποτε εταιρεία φιλοδοξεί να οργανώσει με παρόμοιο τρόπο την παραγωγή της, θα πρέπει να είναι έτοιμη να πραγματοποιήσει ριζικές μεταρρυθμίσεις στις παραγωγικές της δομές, ενσωματώνοντας τεχνολογικές και βιομηχανικές καινοτομίες. Η επένδυση στις υποδομές μπορεί πραγματικά να αποδειχθεί αρκετά δαπανηρή και να μειώσει την ευελιξία της επιχείρησης. Ελέγχοντας όλη τη αλυσίδα παραγωγής και διάθεσης, η εταιρία μπορεί να γίνει και η ίδια υπεύθυνη για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, υπηρεσιών και παραγωγικών τεχνικών.

Επειδή πολλές εταιρίες δεν έχουν την οικονομική και γνωστική δυνατότητα για οργάνωση καθετοποιημένης παραγωγής, προτιμούν να συνάπτουν μακροχρόνιες συμφωνίες με συγκεκριμένους προμηθευτές και διανομείς, ή να συμμετέχουν σε συνεταιρισμούς.
Διαβάστηκε 6839 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 09 Νοεμβρίου 2013 13:17
Σοφία Αντωνοπούλου

Διαχειρίστρια του AromaFarm.gr

Ιστότοπος: www.aromafarm.gr E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.