Σάββατο, 09 Νοεμβρίου 2013 09:53

Ο κύκλος ζωής του προϊόντος

Γράφτηκε από 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Η συνολική ζήτηση κάθε προϊόντος ακολουθεί μια τυπική πορεία από τη στιγμή της εισόδου του στην αγορά, μέχρι και τη στιγμή της εξόδου του από αυτήν, κάτι που αρκετοί επιχειρηματίες γνωρίζουν και γι’ αυτό φροντίζουν να ακολουθούν διαφορετική τιμολογιακή πολιτική σε κάθε φάση.

Οι φάσεις στη ζωή του προϊόντος, που συνηθίζεται να τις ονομάζουμε «κύκλο ζωής του προϊόντος» είναι οι παρακάτω:

Είσοδος του προϊόντος στην αγορά. Εδώ το κόστος παραγωγής και προώθησης είναι αυξημένο, αλλά όταν ο επιχειρηματίας ακολουθεί μια έξυπνη πολιτική διαφοροποίησής του, τα κέρδη του μπορεί να είναι αυξημένα εξαιτίας μιας μεγαλύτερης τιμής πώλησης ή μιας γρήγορης κατάκτησης της αγοράς. Σε αυτή τη φάση θεωρητικά το προϊόν δεν έχει ανταγωνισμό, αν και οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζει ο επιχειρηματίας είναι μεγάλοι, με σπουδαιότερο αυτόν της απόρριψής του από την αγορά.

Στη φάση της ανάπτυξης του προϊόντος συνήθως έχουμε μια αρκετά γρήγορη αύξηση της ζήτησης και των πωλήσεων του προϊόντος, ενώ δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος για αλλαγή της τιμής. Σε αυτή τη φάση θεωρούμε ότι το προϊόν έχει γίνει αποδεκτό από την αγορά, και οι πρώτοι ανταγωνιστές θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνισή τους.

Η φάση της ωρίμανσης και του κορεσμού είναι ένδειξη ανάγκης για αλλαγές, είτε στην τιμή, είτε στη διαφήμιση, είτε στην προώθηση του προϊόντος. Σε αυτή τη φάση, παρατηρείται μαζική είσοδος στην αγορά ομοειδών προϊόντων, ο ανταγωνισμός είναι ήδη έντονος, αλλά μια έξυπνη πολιτική που συνδυάζει αλλαγές στην τιμή (συνήθως προς τα κάτω) και διαφοροποίηση του προϊόντος, μπορεί να αποτελέσει αφορμή για ένα νέο ξεκίνημα του κύκλου. Όταν το προϊόν φτάσει στη φάση της παρακμής, τα περιθώρια κέρδους μειώνονται και κάθε προσπάθεια για βελτίωση της κατάστασης είναι δύσκολη.
Διαβάστηκε 2508 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 09 Νοεμβρίου 2013 16:56
Σοφία Αντωνοπούλου

Διαχειρίστρια του AromaFarm.gr

Ιστότοπος: www.aromafarm.gr E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Μίγμα προϊόντος Μίγμα μάρκετινγκ »