Σάββατο, 30 Νοεμβρίου 2013 20:34

Τρόφιμα με ωφέλιμα βακτήρια

Γράφτηκε από 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται τα βακτήρια ως κάτι που απλά θα τους κάνει να αρρωστήσουν. Τα βακτήρια μπορεί να είναι υπεύθυνα για διάφορες ασθένειες και καθημερινές ενοχλήσεις. Αλλά δεν είναι όλα τα βακτήρια επιβλαβή.

Στην πραγματικότητα, χωρίς τα βακτήρια που ζουν στο πεπτικό σύστημα όλων μας, το σώμα μας δεν θα είναι σε θέση να επεξεργαστεί σωστά τα τρόφιμα. Πιθανώς έχετε ακούσει ή δει τις διαφημίσεις για τα τρόφιμα που περιέχουν προβιοτικά, τα οποία πολλές βιομηχανίες τροφίμων και κέντρα υγειονομικής περίθαλψης αποκαλούν «καλά βακτήρια».

Εάν για τους περισσότερους από μας ό,τι ξέρουμε για τα προβιοτικά προέρχεται από τις διαφημίσεις γιαουρτιού, ίσως πρέπει - δικαιολογημένα - να είμαστε επιφυλακτικοί σχετικά με τα οφέλη των βακτηρίων για την υγεία.

Ορισμένα στοιχεία δείχνουν ότι τα προβιοτικά βακτήρια μπορούν να ενισχύσουν τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος, η οποία είναι σύμφυτη με τη γενική υγεία. Ωστόσο, με τόση διαφήμιση σχετικά με το θέμα, μπορεί να προκληθεί σύγχυση στους καταναλωτές σχετικά με το πού θα βρουν τα προβιοτικά, ποια είναι τα οφέλη τους και πώς θα ενσωματώσουν αυτά τα καλά βακτήρια σε τρόπο ζωής τους.

Τι είναι τα προβιοτικά;

Τα προβιοτικά είναι βακτήρια παρόμοια με τους ωφέλιμους μικροοργανισμούς που συνήθως ζουν στο πεπτικό μας σύστημα. Υπάρχουν δύο βασικές ομάδες. Οι γαλακτοβάκιλοι και τα μπιφιδοβακτήρια, που χωρίζονται σε περαιτέρω είδη και στελέχη.

Οι ερευνητές εξέτασαν εκατοντάδες προβιοτικά στελέχη για να καθορίσουν ποια είναι τα ενδεχόμενα οφέλη τους για την υγεία μας.

Στοιχεία δείχνουν ότι αρκετά στελέχη προβιοτικών μπορούν να βοηθήσουν σ τη θεραπεία της διάρροιας, της δυσκοιλιότητας, των λοιμώξεων του ουροποιητικού και του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου. Όσοι πάσχουν από χρόνια δυσκοιλιότητα ή σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου μπορούν να βρουν αξία στην ενσωμάτωση προβιοτικών στη διατροφή τους. Μερικοί ερευνητές πιστεύουν επίσης ότι τα προβιοτικά μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Πού μπορούμε να τα βρούμε;

Όταν μιλάμε για τα προβιοτικά, κατά πάσα πιθανότητα μας έρχονται στο μυαλό οι διαφημίσεις για το γιαούρτι που περιέχει προβιοτικά βακτήρια. Μπορούμε επίσης να βρούμε σ τα συμπληρώματα διατροφής που ισχυρίζονται ότι περιέχουν προβιοτικά. Καθώς το ενδιαφέρον των καταναλωτών για ευεργετικά βακτήρια έχει αυξηθεί , έχει αυξηθεί πάρα πολύ ο αριθμός και η ποικιλία των προϊόντων που ισχυρίζονται ότι περιέχουν μια δόση προβιοτικών, όπως τα δημητριακά, οι χυμοί και το μούσλι.

Τι πρέπει να προσέξετε κατά την επιλογή ενός τροφίμου με προβιοτικά;

Η έρευνα σχετικά με τα οφέλη των προβιοτικών για την υγεία είναι πραγματικά σε πολύ πρώιμα στάδια. Χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να καταλάβουμε πώς πραγματικά λειτουργούν αυτά τα βακτήρια, ποια είναι τα οφέλη τους και ποια δόση μπορεί να είναι αποτελεσματική για τους ανθρώπους που επιθυμούν να καταναλώνουν προβιοτικά για την υγεία τους.

Είναι προς το παρόν ασαφές τι ποσότητες προβιοτικών πρέπει κάποιος να καταναλώνει σε τακτική βάση, προκειμένου να δει οφέλη σ την υγεία του, και η ποσότητα αυτή μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο. Αλλά τα συμπτώματα της διάρροιας, της δυσκοιλιότητας, των λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος ή του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου μπορούν να υποχωρήσουν σε μια ή δύο εβδομάδες αν πάρετε προβιοτικά. Αν δεν δείτε οφέλη σε αυτό το χρονικό πλαίσιο, δοκιμάστε ένα διαφορετικό στέλεχος. Προσπαθήστε να καθορίσετε τα προβιοτικά βακτήρια και στελέχη που περιέχει ένα προϊόν και που θα μπορούσαν να είναι επωφελή για τις συγκεκριμένες ανάγκες της υγείας σας.

Επίσης, ψάξτε για τρόφιμα με φυσικά προβιοτικά που προσφέρουν κι άλλα οφέλη για την υγεία. Το γιαούρτι, το γάλα και το κεφίρ, τα μήλα και το ξινολάχανο, που περιέχουν προβιοτικά, για παράδειγμα, είναι επίσης εξαιρετικές πηγές πρωτεϊνών, ασβεστίου και βιταμινών.
Διαβάστηκε 2591 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 01 Δεκεμβρίου 2013 12:40
Σοφία Αντωνοπούλου

Διαχειρίστρια του AromaFarm.gr

Ιστότοπος: www.aromafarm.gr E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.