Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου 2013 15:23

Βήματα για την εξαγωγή των καλλυντικών σας σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Γράφτηκε από 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Εάν επιθυμείτε να εμπορευτείτε καλλυντικά, βότανα, αιθέρια έλαια και μέλι, πρέπει να έχετε γνώση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας:

Από τις 11 Ιουλίου 2013 ο Ευρωπαϊκός κανονισμός 1223/2009 αντικαθιστά την οδηγία 76/768/ΕΚ περί καλλυντικών προϊόντων. Στόχος των διατάξεων του κανονισμού είναι η διασφάλιση της προστασίας της υγείας και η ενημέρωση των καταναλωτών, μεριμνώντας για τη σύνθεση και την επισήμανση των προϊόντων. Ο κανονισμός προβλέπει, επίσης, την αξιολόγηση της ασφάλειας των προϊόντων και την απαγόρευση των δοκιμών σε ζώα.

Τα καλλυντικά προϊόντα είναι ουσίες ή μείγματα ουσιών που προορίζονται να έλθουν σε επαφή με εξωτερικά μέρη του ανθρώπινου σώματος (επιδερμίδα, τριχωτά μέρη, νύχια κ.λπ.) ή με τα δόντια και τους βλεννογόνους της στοματικής κοιλότητας, με αποκλειστικό ή κύριο σκοπό τον καθαρισμό τους, τον αρωματισμό τους, τη μεταβολή της εμφάνισής τους, την προστασία τους, τη διατήρησή τους σε καλή κατάσταση ή τη διόρθωση των σωματικών οσμών.

Ο ορισμός αυτός είναι σημαντικός, για τον διαχωρισμό των καλλυντικών από άλλα είδη προϊόντων, όπως τα φάρμακα, τα βιοκτόνα, οι ιατρικές συσκευές και τα είδη διατροφής. Η κατάταξη του προϊόντος σας στα καλλυντικά συνεπάγεται μια σειρά από νομικές υποχρεώσεις, ώστε τα προϊόντα σας να καταλάβουν τη θέση που τους αξίζει στην ευρωπαϊκή αγορά.

1. Ελέγξτε αν τα συστατικά του προϊόντος σας επιτρέπονται ή απαγορεύονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

2. Ετοιμάστε έναν Πληροφοριακό Φάκελο Προϊόντος, που θα περιέχει όλα τα εχέγγυα ασφάλειάς του. Η αξιολόγηση της ασφάλειας του προϊόντος υπογράφεται από έναν πιστοποιημένο πραγματογνώμονα ασφαλείας, με σπουδές στη φαρμακευτική ή στην τοξικολογία.

3. Συσκευάστε το προϊόν σας, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες.

4. Πιστοποιήστε το προϊόν σας.

5. Ελέγξτε τις ιδιότητες του προϊόντος σας. Δεν υπάρχουν σαφείς οδηγίες για το πότε μπορούν να προσδίδονται χαρακτηρισμοί στο προϊόν, όπως «100% φυσικό» ή «οργανικό». Ο γενικός κανόνας είναι ότι η συσκευασία, η εμπορία και η διαφήμιση μέσω κειμένου, ονομάτων, σήματος, εικόνων και σχεδιαγραμμάτων δεν θα πρέπει να προσδίδει στο προϊόν χαρακτηριστικά ή λειτουργίες που δεν διαθέτουν. Εάν το προϊόν διατείνεται ότι παράγει ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα, ο φάκελός του πρέπει να το αποδεικνύει.

6. Απαγορεύονται τα πειράματα σε ζώα.

7. Κανόνες για ορθές πρακτικές εμπορίου και στρατηγικές εκπτώσεων

8. Προστασία εμπορικού σήματος

Όσα προϊόντα δεν ανταποκρίνονται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία και κρίνονται ακατάλληλα, αποσύρονται από την αγορά.
Διαβάστηκε 2011 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου 2013 15:32
Σοφία Αντωνοπούλου

Διαχειρίστρια του AromaFarm.gr

Ιστότοπος: www.aromafarm.gr E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.