Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2013 12:21

Πολιτική προϊόντος

Γράφτηκε από 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Παραδοσιακά οι επιχειρήσεις αφιέρωναν όλη τους την ενέργεια στον ανταγωνισμό, θεωρώντας ότι οι ανταγωνιστές αποτελούν τη μεγαλύτερη απειλή για την επιβίωσή τους. Σα στρατηγοί στον πόλεμο, αναλωνόμαστε στο να σχεδιάζουμε στρατηγικές, για να «εξοντώσουμε» τον ανταγωνισμό. Και όμως, η απειλή σήμερα δεν προέρχεται από τους ανταγωνιστές, αλά από τους πελάτες μας. Γιατί; Πολύ απλά, διότι οι καταναλωτές πλέον «ξέρουν πάρα πολλά». Στην εποχή της Δημοκρατίας της Πληροφορίας, ο καταναλωτής-πελάτης κατέχει υπερπληθώρα πληροφορίας και γνώσης.

Αυτό τον καθιστά τη μεγαλύτερη απειλή για την επιχείρηση. Βεβαίως, ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος χειρισμού του πελάτη δεν είναι η… εξόντωσή του! Η νοοτροπία του «κυνηγού» δε βοηθά πλέον. Οι επιχειρήσεις πρέπει να εξελιχθούν από κυνηγούς σε… γεωργούς! Αντί να προσπαθούν να δαμάσουν το θηρίο, θα πρέπει να επικεντρωθούν στη συστηματική ανατροφή του κατοικίδιου ζώου που θα γεννήσει τα χρυσά αυγά!».

Η πολιτική προϊόντος έρχεται ως αποτέλεσμα της λογικής διαδικασίας που μέχρι τώρα έχουμε ακολουθήσει και στην ουσία απαντά σε μια σειρά από ερωτήματα που έχουν να κάνουν με το «τι», «πώς», «πότε» «γιατί» και «για ποιους» θα παράγουμε, ενώ οι απαντήσεις στηρίζονται στη βάση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων μας τα οποία έχουμε ανακαλύψει, καθώς επίσης και των πραγματικών δυνατοτήτων τις οποίες ως άτομα ή ως ομάδα διαθέτουμε.

Το μείγμα προϊόντος μπορεί να επεκταθεί με διάφορους τρόπους ανάμεσα στους οποίους:
• Με τη διαφοροποίηση των μοντέλων και των στιλ του κάθε προϊόντος.
• Με τη διαφοροποίηση της προσφερόμενης ποιότητας, σε διαφορετικές τιμές.
• Με την ανάπτυξη συμπληρωματικών προϊόντων (π.χ. φωτογραφικών μηχανών και φιλμ).
• Με την ανάπτυξη και διάθεση εντελώς διαφορετικών προϊόντων για το κάθε τμήμα αγοράς, κάτι που βέβαια μόνο οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να κάνουν.

Η ποιότητα ενός προϊόντος είναι το σύνολο των αναγκών που αυτό το προϊόν μπορεί να ικανοποιήσει. Το προϊόν είναι ποιοτικό, όταν ικανοποιεί τις ανάγκες που υπόσχεται και δεν είναι ποιοτικό, όταν, ενώ υπόσχεται δέκα πράγματα, τελικά ικανοποιεί μόνο πέντε.

Υπάρχουν πολλοί ορισμοί για τον όρο «Ποιότητα», όπως για παράδειγμα: «ποιότητα είναι να ανταποκρίνεσαι ή ακόμα και να ξεπερνάς τις προσδοκίες του πελάτη» ή ακόμα «το σύνολο των χαρακτηριστικών και ιδιοτήτων ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, που αναφέρονται στη δυνατότητά τους να ικανοποιούν μια εκφρασμένη ή συναγόμενη ανάγκη (του πελάτη).

Ουσιαστικά, αυτό που προσπαθεί να κάνει ο μικρός επιχειρηματίας με την επιλογή του να ξεκινήσει τη δική του μικρή επιχείρηση, είναι να καταφέρει να καρπωθεί το αποτέλεσμα της εργασίας του, να είναι αυτός και όχι κάποιος άλλος, που θα καρπωθεί την υπεραξία που θα παραχθεί από την επιχειρηματική του δραστηριότητα.

Σε κάθε περίπτωση, αν υπάρχει αμφιβολία για την καλύτερη τιμολογιακή πολιτική, καλό είναι κάποιος να τιμολογεί στην ανώτερη δυνατή τιμή. Είναι πάντα ευκολότερο να κατεβάζει κανείς τις τιμές, παρά να βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να τις ανεβάσει.

Ποιοι παράγοντες, εκτός από την ποιότητα, είναι σημαντικοί για την επιτυχία του προϊόντος μας;

• Η διαφήμιση, σε οποιαδήποτε μορφή της, πληρωμένη ή όχι. Πρόκειται για μορφή παρουσίασης και προώθησης ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας ή ακόμα και της επιχείρησής μας.
• Οι δημόσιες σχέσεις, που είναι μια διαδικασία κατά την οποία ο επιχειρηματίας αναπτύσσει και διατηρεί καλές σχέσεις με το περιβάλλον της επιχείρησής του, χτίζοντας έτσι μια καλή εικόνα για αυτήν.
• Η πώληση, που είναι μια διαδικασία, προφορικής συζήτησης με έναν πελάτη ή μια ομάδα πελατών με τελικό στόχο την αγορά από αυτούς, του προϊόντος μας.

Βασικές πληροφορίες που καλό είναι να γνωρίζει κάποιος για τους ανταγωνιστές του:

• Το μερίδιο αγοράς κάθε ανταγωνιστή.
• Πώς οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται και αξιολογούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες των ανταγωνιστών.
• Οι οικονομικές δυνατότητες του ανταγωνισμού, που πιθανόν επηρεάζουν την ικανότητά του να δαπανά ποσά σε διαφήμιση και προγράμματα προβολής.
• Η δυνατότητα κάθε ανταγωνιστή να παράγει νέες ιδέες για νέα προϊόντα και υπηρεσίες.


Διαβάστηκε 1901 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2013 15:37
Σοφία Αντωνοπούλου

Διαχειρίστρια του AromaFarm.gr

Ιστότοπος: www.aromafarm.gr E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.